Mijn naam is Bianca Zijlmans. Ik sta open, nieuwsgierig en verantwoordelijk in het leven. Van jongs af aan heb ik te horen gekregen dat ik gevoelig ben. Dat ervaar ik als een krachtige eigenschap die ik heb leren gebruiken in mijn contact met mensen.

Als therapeut vind ik het belangrijk om warm, open en echt te zijn. Ik ga met je in gesprek op een persoonlijke en betrokken manier. Luisterend, met begrip, erkenning en respect, en door op empathische wijze door te vragen, te spiegelen of te confronteren. Om zo samen te kunnen zoeken naar groei en verandering. Mensen geven aan dat ze zich snel vertrouwd voelen bij mij, dat ervaar ik als een mooi compliment. Ik ben ervan overtuigd dat het eigenlijk altijd gaat om de persoon achter de klacht. Deze visie kan ik goed vorm geven binnen mijn eigen praktijk. Hier is er ruimte voor inzicht en creativiteit, kan ik duurzame zorg bieden en professionaliteit verbinden met persoonlijke aandacht.

 

Kwaliteitsborging en erkenning

Van 1996 – 2016 heb ik als Sociaal Psychiatrisch Verpleegkundige gewerkt in de geestelijke gezondheidszorg en heb ik een brede werkervaring opgedaan, zowel met mensen individueel als met groepen. Door de jaren heen heb ik me bedreven in diverse cursussen en opleidingen zoals het geven van Assertiviteitstraining,  Relationship management, Interpersoonlijke therapie bij depressie (Jonker), Interpersoonlijke therapie bij persoonlijkheidsproblematiek (SASB model, Bouwmans), Schematherapie, Oplossingsgerichte therapie, NLP (Neuro Linguïstisch programmeren), Focusing, Outdoor life coaching, Systemische interventies, en Visualiseren / Opstellingen (Duplop).

Kijk voor een volledig opleidingsprofiel op mijn LinkedIn.

 

Ik ben lid van:

• V&VN Verpleegkundigen & Verzorgenden Nederland

• NFG  Nederlandse Federatie Gezondheidszorg

•  RBCZ  Register HBO Beroepsbeoefenaren Complementaire Zorg

 

Tevens:

• Wet BIG geregistreerd als verpleegkundige.

 

Hierdoor is Praktijk Zorg voor je Kracht gebonden aan een beroepscode en kwaliteitsborging door een tucht-en klachtenregeling, bijscholingsverplichting en intervisie.